למה פתחנו את הגיוס הזה
💙 ליזה היא בחורה מתוקה וטובת לב בצורה יוצאת דופן.
זה הדבר הראשון שעולה בראש כשפוגשים אותה במציאות. רק אחר כך מגלים שמאחורי הדמות השברירית והעדינה של בחורה יפה מסתתרים משמעת ברזל ורצון חזק, פוטנציאל יצירתי אדיר, יכולת לשמח אנשים ועוד המון תכונות נהדרות אחרות.
ואיזה חיוך יש לה!
פניה של ליזה הוסתרו בתמונה לפי דרישת צה"ל, מטעמי ביטחון.
ליזה עלתה לישראל מאוקראינה כשפרצה המלחמה בארצה. לפני העלייה למדה פילולוגיה של שפות שמיות. היא דוברת ארבע שפות באופן שוטף, מסוגלת לתקשר בעוד שתיים, וכעת לומדת בעצמה שפת סימנים.
🪖 ליזה היא חיילת בודדה.
היא משרתת במחלקת הפסיכולוגיה ועוזרת לחיילים לקבל את הטיפול הפסיכולוגי והפסיכיאטרי הדרוש להם — דבר חשוב במיוחד עכשיו, אחרי המלחמה.
לדבריה, זו עבודה מרתקת מאוד והיא רוצה להמשיך בתחום גם אחרי הצבא — ללמוד עבודה סוציאלית ולעזור לאנשים.
🦷 זמן קצר לפני הגיוס, במהלך ביקורת שגרתית אצל רופא שיניים, התגלה אצל ליזה מום אורתודונטי נדיר ומורכב הדורש טיפול דחוף וממושך.
אם לא להתחיל את הטיפול מיד, השיניים עלולות לזוז ולפגוע בכל השורה.
💰 עלות הטיפול עולה על 30,000 ש"ח.
הצבא אינו מכסה את ההוצאות כיוון שמשך הטיפול צפוי לעלות על תקופת השירות, וניסיונות למצוא סיוע בתוכניות מיוחדות לא הצליחו.
ליזה חיה בצניעות רבה — והסכום הזה עצום עבורה, שווה ערך לשישה–שבעה חודשי הכנסה.
לפני הצבא הספיקה לעבוד בעבודות פשוטות שונות, אך לא הצליחה לחסוך סכום משמעותי — ההכנסה הספיקה בקושי למחייה בסיסית.
כיום הכנסתה מורכבת ממספר קצבאות קטנות של הצבא והקליטה, ובסך הכול כ־4,500 ש"ח.
לדחות את הטיפול פשוט בלתי אפשרי — זה מסוכן ועלול לסכן את עתידה.
🙏 אם כל אחד מאיתנו יתרום אפילו כמה שקלים, נוכל יחד לכסות את הסכום הדרוש ולשמור על החיוך המדהים של הבחורה הנפלאה הזו.
כל שקל חשוב.