למה פתחנו את הגיוס הזה
פסח הוא לא סתם חג. הוא מזכיר לנו את שחרור עמנו מעבדות מצרים ואת החשיבות להיות עם מאוחד ולעזור זה לזה. אך עבור משפחות רבות, הוא הופך למבחן קשה.
תארו לעצמכם את משפחת גורפינקל: אסתר, דוד ושלושת ילדיהם גרים בדירה צנועה בחיפה, בקושי מסתדרים כלכלית. בכל שנה, כשפסח מתקרב, במקום ציפייה שמחה הם מרגישים דאגה:
“אנחנו לא יכולים לערוך חג מכובד למשפחתנו…”
תמיכתכם תאפשר למשפחת גורפינקל לערוך סדר פסח מסורתי ולחוש את שמחת החירות לא רק כזיכרון מהעבר, אלא כמציאות עכשווית.
קמחא דפסחא - לא סתם ביטוי! זו חובת כל יהודי לעזור לאלו שאין להם אפשרות להוצאות החג.
בבא בתרא, פרק א’:
“בחגים אדם צריך להיות שמח ולשמח את העניים.”
רמב”ם (הלכות יום טוב, ו:יח):
“כשאדם חוגג, עליו להאכיל את הזר, היתום, האלמנה והנזקקים. מי שאוכל ושותה לבד, ואינו משתף - אינו חוגג לשם שמים.”
שולחן ערוך (429):
“כל אחד צריך להשתתף בקמחא דפסחא. עלינו להיות נדיבים ולעשות הכל כדי שלכל יהודי יהיה חג כשר.”
כשאנו עוזרים לעניים - הקב”ה עוזר לנו.
בואו נעשה יחד שכל בית יהודי בפסח הזה יתמלא באור, שמחה ותחושת חירות.