למה פתחנו את הגיוס הזה
קרן יד יצחק נוטלת על עצמה לעיתים נדירות קמפיינים לגיוס תרומות הקשורים לרכש צבאי — ורק עבור יחידות שאנשיהן מוכרים לנו אישית או הגיעו אלינו דרך המלצות מהימנות. לפני חנוכה סגרנו בהצלחה קמפיין לרכישת כוונות תרמיות עבור יחידות הנדסה.
כעת, בעקבות המלצה של בלוגר צבאי מוכר ומומחה לנושאי נשק וצבא, פנו אלינו לוחמים מחטיבת גולני בבקשה לסיוע ברכישת תרמילי גב ייעודיים לצלפים וחצובות מקצועיות.
עולה שאלה מתבקשת: מדוע הצבא אינו מספק ציוד זה?
יש לנו תשובה ברורה. הצבא הוא מערכת בירוקרטית עצומה, שלא תמיד יכולה להתאים את עצמה טכנית לצרכים הספציפיים של חיילים בודדים או יחידות קטנות. בקנה מידה צבאי, לא ניתן לבצע רכש של חמישה תרמילים או תשע חצובות. רכש צבאי מתבצע באלפי יחידות, ולכן אינו מאפשר התחשבות בהתמחויות צרות ובטכנולוגיות העדכניות ביותר.
במילים פשוטות: הצבא מספק את הבסיס. כאשר חיילים זקוקים לנוחות, לשימושיות, לאיכות גבוהה יותר או לפתרונות מותאמים אישית — הם נאלצים לרכוש את הציוד מכיסם (וכך עושים מילואימניקים רבים) או לפנות לעזרת מתנדבים, ארגונים ללא כוונת רווח ואנשים אכפתיים.
מה שעלול להיות לא נוח בעורף עלול להפוך לקריטי ואף מסוכן בתנאי לחימה. ככל שהלוחמים מצוידים טוב יותר — כך הם יעילים יותר ומוכנים יותר מבצעית. זו עובדה. ציוד איכותי ומותאם אינו רק משפר ביצועים — הוא מציל חיים.
כיצד מתבצע הרכש וכיצד אנו מבטיחים שקיפות
כפי שצוין, אנו נוטלים על עצמנו קמפיינים מסוג זה לעיתים רחוקות בלבד, ורק עבור יחידות המוכרות לנו היטב או שהגיעו עם המלצות חזקות מאנשים שאנו סומכים עליהם. אנו מבקשים תמיד מכתבי אישור רשמיים מהמפקדים, כדי לוודא שמדובר בציוד הנדרש בפועל ולא ביוזמה מקרית.
כל הרכישות מתבצעות ישירות מחשבון הקרן. הציוד נשלח ישירות ממחסן הספק אל הלוחמים. בנוסף, אנו מבקשים לקבל סרטוני פתיחה, שבהם החיילים מאשרים שכל הציוד הנדרש הגיע לידיהם.
נדרש לרכוש שבע חצובות לירי בעלות של 900 ₪ ליחידה, בסכום כולל של 6,300 ₪.
בנוסף, נדרשות שבע חצובות לצופה/מכוון, גם הן בעלות של 900 ₪ ליחידה, בסכום כולל של 6,300 ₪.
כמו כן, יש צורך ב־אחד־עשר תרמילי גב ייעודיים לנשיאת ציוד ורובי צלפים, בעלות של 2,400 ₪ ליחידה, בסכום כולל של 26,400 ₪.
הסכום הכולל הנדרש לרכישה הוא 39,000 ₪.
הצרכים הנוכחיים
אנו פונים לכל מי שיקרה לו אדמת ישראל.
המלחמה טרם הסתיימה. התמיכה באלה המגנים על שלומנו בנשק בידיהם היא אחריות עמוקה — והזדמנות לומר לחיילים שלנו תודה על כל מה שהם עושים למעננו.