למה פתחנו את הגיוס הזה
על הפרויקט
זו לינה. היא בת 5.
היא נולדה בנתניה עם מום מולד בלב.
כשהייתה בת 4 חודשים, במהלך ניתוח קרתה תקלה, ולינה חוברה למכונת הנשמה.
כתוצאה מכך נפגעו העצבים שאחראים על הנשימה, והיום לינה נושמת דרך טרכאוסטום – צינורית קטנה בצוואר.
בלי זה – החיים שלה בסכנה.
בישראל אין דרך לשקם את העצבים האלה, ולכן קופת חולים מכבי שלחה באוגוסט את לינה ואת הוריה לבית החולים סטנפורד בארה״ב, שם ניתן לבצע ניתוחים מהסוג הזה.
זהו ניתוח מאוד מורכב – במשך 12 שעות צוות רופאים מיוחד ישחזר ויחליף את העצבים הפגועים.
בעולם רק כמה אנשים עברו ניתוח כזה, אבל הרופאים אופטימיים לגבי הסיכויים.
לפי הנהלים של מכבי, כשהמטופל נשלח לטיפול בחו״ל, הקופה משלמת על הטיפול והטיסות, אבל המשפחה צריכה לשלם על מגורים ואוכל בעצמה.
לאחר ההגעה לארה״ב, הרופאים החליטו לדחות את הניתוח – הלב של לינה לא היה מוכן להרדמה, וצריך טיפול מקדים.
מכבי אישרה את המימון, אבל המשפחה צריכה להישאר בארה״ב יותר זמן מהמתוכנן.
ההורים של לינה עובדים מרחוק במשרות חלקיות, אבל המשכורת בקושי מספיקה להוצאות בישראל – שכירות, ביטוח לאומי והחזר הלוואה שנלקחה לפני הנסיעה.
לאחר חודש וחצי בבית מושכר, בית החולים עזר להם לעבור למלון לחולים ובני משפחותיהם, מה שחסך כסף, אבל נוספו ביטוחים רפואיים חדשים להורים, הוצאות על מזון ודברים יומיומיים.
החיים בארה״ב יקרים מאוד, והמשפחה כבר לא עומדת בזה לבד.
כדי שלינה תוכל לעבור את הניתוח, להשתקם ולחזור הביתה בשלום, דרושה העזרה הבאה:
- ביטוחים רפואיים להורים ל־3 חודשים – 7,551 דולר
- הוצאות מזון ודברים יומיומיים ל־3 חודשים (400 דולר לשבוע) – 4,800 דולר
- טיפולים רפואיים נוספים ללינה שלא מכוסים על ידי מכבי – 2,100 דולר
אלה לא סכומים ענקיים, אבל למשפחה זה בלתי אפשרי.
כל עזרה תהיה יקרה מפז.
ביחד נוכל להתקרב לרגע שבו לינה הקטנה תוכל לנשום, לדבר, לשחות בים ולחיות ילדות רגילה ושמחה.