למה פתחנו את הגיוס הזה
שלום, קוראים לי דריה.
אני חיה בישראל כבר עשר שנים ו.אני אמא יחידנית. למען האמת זו הפעם הראשונה בחיי שאני פונה לעזרה בפומבי. למרות שהחיים כאמא סולו אינם פשוטים כלל, עד היום הסתדרתי, עבדתי, עשיתי עבודות נוספות, חסכתי והחזקתי את עצמי במסגרת התקציב. לא קל לי לכתוב את הטקסט הזה ולכן אני מבקשת שתתייחסו אלי בהבנה ולא תשפטו בחומרה.
לפני כמה שנים הייתי עדיין עולה חדשה לגמרי שעוברת גירושים קשים. בנקודה מסוימת הבנתי שאני חייבת לעזוב מיד את הדירה שבה גרנו אני ובעלי. עזבתי מהר, בלי הכנה, כי הדבר החשוב ביותר היה לשמור על ביטחון ולסיים סיפור כואב. לא הייתי מוכנה לבירוקרטיה, לא הכרתי את כל הכללים ולא עדכנתי את העיריה על העזיבה. אז חשבתי שאני מצילה את חיי, אבל כמה שנים אחר כך ההחלטה הזו חזרה אלי כחוב ארנונה גדול.
13 750 שקלים.
זה סכום משמעותי מאוד בשבילי, אפשר לומר כמעט בלתי אפשרי כעת. גיליתי על החוב רק מההוצאה לפועל ולכן אי אפשר לדחות את הבעיה. נדרש פתרון ברור ומיידי. האם ניסיתי להילחם ולהפחית או לבטל את החוב. כמובן. יש לי את כל המסמכים שמוכיחים שלא גרתי בדירה הזו כבר זמן רב. יש לי פסק דין גירושין שבו כתוב במפורש שכל החובות על הדירה הזו הם באחריות הגרוש, אבל העיריה לא מקבלת את ההסברים שלי ודורשת כסף ממי שמופיע ראשון במערכת.
הכאב העיקרי הוא שכל התמודדות עם בירוקרטיה דורשת זמן וזה מה שאין לי. החשבון שלי יכול להיחסם בכל רגע ואז מה נאכל אני ואמיר מיכאל בערב.
כל המומחים שפניתי אליהם מסכימים שצריך לשלם ואז לפנות לבית המשפט ולתבוע את הכסף מהגרוש (הלוואי שאצליח למצוא אותו במדינה שלנו הקטנה אך הבלתי נגמרת).
המצב מסתבך עוד יותר כי מפטרים אותי ואני עובדת את היומיים האחרונים. כולם יודעים כמה קשה למצוא עבודה כשיש ילד קטן. תכננתי להיות תקופה מסוימת באבטלה, להתחיל ללמוד ולחפש עבודה שבה אוכל לממש את האנרגיה והרצון שלי לעזור לאנשים. אילו ידעתי על החוב מוקדם יותר הייתי לוקחת הלוואה ומסתדרת איכשהו, אבל בשלב הזה הבנקים מסרבים. אני לא מבקשת כסף למחייה או לאוכל, אני אסתדר. בקרוב אמיר מיכאל אמור לקבל מקום בגן עירוני וזה יקל מאוד
במקביל יש לי תוכנית ברורה לעתיד. חשוב לי לרכוש מקצוע, אני חולמת ללמוד להיות פראמדיקית כדי לעזור לאנשים שנמצאים במצבים קריטיים. אני רוצה להיות אדם שיכול להציל חיים ואני רוצה לבנות לעצמי חיים שלא יכניסו אותי שוב למצבים כאלה
אני מבקשת דבר מאוד מסוים, עזרה לסגור את החוב לעיריה. זה יאפשר לי לשמור על גישה לחשבון, לחיות בשקט עם הילד, לחפש עבודה, ללמוד ולבנות עתיד. כאשר הגרוש יחזיר לי את הסכום הזה בהחלטת בית משפט אני מבטיחה לתרום אותו דרך קרן יד יצחק כי חשוב לי להעביר טוב הלאה.
זו הפעם הראשונה מזה שנים שאני מבקשת עזרה. אני מאוד רוצה לצאת מהמעגל הזה, לעמוד על הרגליים ולחיות באופן שבו הצעדים הבאים שלי יועילו לא רק למשפחתי אלא גם לאחרים.
תודה לכל מי שהצליח לקרוא את הסיפור שלי ולהגיב.
🟦 מהעמותה
קיבלנו את סיפורה של דריה ב 18.11.25. ב 19.11 אנו מתכננים להפנות אותה למומחי תוכנית סמארט חסד. עובד סוציאלי, עורך דין ויועץ פיננסי יסייעו לדריה ללא תשלום:
• לבדוק אם היא מקבלת את כל הקצבאות הזמינות
• לסדר סבסוד לגן של אמיר מיכאל
• לנתח את ההוצאות הפיננסיות ולהכין תכנון של הכנסות והוצאות
• לסייע בגביית הכסף מהגרוש
• לספק לדריה ולבנה סיוע עירוני כגון מזון וציוד חשמלי חיוני
אנו מאמינים שדריה תצליח. כל מה שצריך כרגע הוא לעזור לה להסיר את המכשול מהדרך אל העתיד. אם כל אחד מאיתנו ישתף סכום קטן, יחד נוכל לשנות את חייה של דריה ובנה לטובה.